Wednesday, 7 March 2012

i love you..

assalamualaikum...

lma xupdate blog..kn2
minggu nie..busy dgn exam awal thun..
so far..ada jgk la subjek2 yg susah nk jwb..
terutama sekali sejarah..
mmg xbleh buat la..
lain yg bca..lain yg keluar..
nasib2..
mesti result nnt truk..
huhu..mintak2 la xteruk..
amin..

dh la..mlas nk tlis psal exam nie..
lg tkot je..
sbnarnya kan..
smbil sya update blog nie..sya dengar lgu yg btol2 menusuk hati sya la..
sya mlas la nk gtau tjuk lgu tu sbb lgu tu lgu jiwang..
hihi..
sya pun xtau sjak bila sya mla minat lgu2 jiwang nie..
sya bknnya minat sgt tp..lirik dia tu yg sya suka..
mmg btol2 kna dgn sya la..
sya tlis skit ea..liriknya..

bertahun sudah ku menunggu dirimu..
akhirnya kau menjadi milikku
sukarnya untuk ku melupakanmu..
kerna kau ku cintai selalu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diri ku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

andai kau pinta untuk melepaskanmu..
terpaksa aku turutkan..
Mungkinkah ini suatu pengajaran
Di dalam percintaan

sya skip2 je..
hah!!korang mesti dh tahu kan lagu apa...hihi
sory la ye..hari nie sya jiwang sikit..
semakin hri sya rsa smkin jauh je dgn dia..
sya pun xtau apa silap sya..apa slah sya..
smpai dia jd mcm nie..
xpa la..
sya xkisah klau awk buat sya mcm nie..
sya redha je..
sya ingt lg..
dlu sya slalu berdoa yg sya nk sgt bersma dia wlaupun sekejap je..
xsangka plk..
ALLAH dgr doa sya..
juz a moment only..
but..it's was so sweet memories with you..
i'll always love you..
forever..
mmg skrg nie..kmi dh mcm xknal..
xpa la..sya mlas nk pikir msalah nie..
biar la..sya and my frenz je yg thu psal nie..

one more song for you..

mengapa kau pergi (2x)
di saat aku mulai mencintaimu
berharap engkau jadi kekasih hatiku
mlah kau pergi jauh dri hidup ku.. :D

for you..i'll always love you..
bye.. :)



Saturday, 3 March 2012

sya bkn PERAMPAS!!!!

hari nie mmg bnyak sgt crita yg sya nk crita kt korang semua..
ye la..bb ada kt kakak..so..seminggu skali je sya dpt update blog sya..

ok..straight to the point je la..
nmpk kan tjuk kta ptg nie..hihi
seriously..sya nk ktakan sya nie bknnya PERAMPAS!!!!
xkisah la sma ada awk nk prcya atau x..
sya dgn dia juz FRIEND..xlebih dr tu..
for your information..
it"s not my style la..
nk rmpas2..
mcm la ada dia sorang je lelaki kt dunia nie..
nasihat sya kt awk ye..
jgnlah cepat percya kwn bru awk tu..
sya tau..ada part yg dia mereka-reka cerita psal hubungan sya dgn dia..
and lagi stu ye..
dia xpernah contact sya or mesej sya pun ok!!!
sya hnya bg no fon sya nie kt org yg sya knal je..

so..kemarin mmg hri yg agk sedih la bg sya..
sya nk jmpa kwn sya..tp..dia bwk org lain dtg jga..
kwn bru dia..
sya tau..awk yg cuba mempengaruhi kwn sya tu..
so..sya nk gtau awk la ye..
sya xteringin LANGSUNG kt ex awk tu..
bla sya nk terangkan pda awk..awk buat xheran..
awk lebih percyakan KWN BRU awk tu..
ok..fine..sya xkisah la..
esk(ahad) kita bincng lain psal nie..
sya xsangka plk..awk..lbih percya kwn bru awk tu 
drpd sya..
awk lupa ke jnji kita dlu..
sya tlg awk dgn ex awk bersatu blik..
and..awk pun akn buat yg sma..
slah sya jgk..
sya xpatut buat mcm tu kn..
menyusahkan awk je..
sory la awk..
sya rsa awk tahu knapa sya nk blik dia..
wlaupun kwn bru awk tu reka cerita yg bkn2 psal sya dgn ex awk..
sya ttp anggap awk kwn sya..
sya xnk gaduh2 dgn awk..
klau awk xcya..awk tnya la N_ _ _ _ awk tu..
sya slalu la jgk chatting dgn dia kt fb..
tp..bknnya untk menggatal ok..
untk awk..

jgnlah cepat percya kan kwn bru awk tu..
sya xnk berdendam dgn awk or kwn bru awk tu..
sya dh maafkan awk sejak kemarin lg..
tp..sekali lg sya nasihatkan awk..
jgn terlalu mempercyai kwn bru awk tu..
sya xkn la nk kecewakan kwn sya sendiri..
apa2pun..awk still kwn sya lg..
sya xnk kta gduh2 disebabkan kwn bru awk tu..
sya xtau la apa motif dia buat mcm tu kt awk n sya..
esk sya nk ke sna lg..
jmpa tempat biasa la..
klau bleh..awk bwk skali kwn bru awk tu..
ckp dpn2..
stakat tls kt fb dgn blog hebat sgt ke..sapa2 pun bleh buat la..

ok lah..mlas nk tls pnjg2..bye,,jmpa esk.. :D

::fitnah itu lebih berdosa drpd membunuh::


Fitnah merupakan dosa besar, lebih besar dari dosa membunuh. Tapi zaman kini fitnah begitu berleluasa sehingga menjadi amalan harian, dipermudahkan lagi dengan wujudnya media elektronik dan cetak yang canggih. Manusia tidak lagi memandang bahawa fitnah itu suatu dosa malah mereka menyangka bahawa fitnah itu perlu disebarkan dengan segera kerana itu merupakan `latest news’ yang semua orang patut tahu. Begitu mudah fitnah disebarkan tanpa usul periksa atau menyelidiki sumber berita tersebut, adakah ia suatu berita yang sohih (benar) atau sebaliknya.
Mengapa memfitnah dikatakan berdosa besar, lebih kejam dari membunuh? Sebenarnya fitnah merupakan pembunuhan ke atas karakter atau jiwa seseorang. Orang yang kena fitnah biasanya akan merasa terluka, menjadi rendah diri, kecewa dan hidup dalam kemurungan. Walaupun jasadnya hidup, tapi jiwanya mati kerana sakitnya terkena panahan fitnah.

Fitnah dilarang oleh Allah S.W.T, sebagaimana maksud firman-Nya dalam Surah al-Baqarah: 191:
“Dan bunuhlah mereka di mana kamu temui mereka, dan usirlah mereka dari mana mereka telah mengusir kamu. Dan fitnah itu lebih kejam daripada pembunuhan. Dan janganlah kamu perangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu, maka perangilah mereka. Demikianlah balasan bagi orang kafir.”
Fitnah boleh memecahkan perpaduan ummah, memutuskan silaturrahim sesama manusia, menyebabkan manusia kehilangan tempat tinggal, harga diri, harta dan sebagainya. Fitnah merupakan kebohongan yang menghancurkan.

Firman Allah dalam Surah An Nur : 15 – 16
“Ingatlah ketika kamu menerima (berita bohong) itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit pun, dan kamu menganggapnya remeh, padahal dalam pandangan Allah itu soal besar.” (15)
“Dan mengapakah kamu tidak berkata ketika mendengarnya, “Tidak pantas bagi kita membicarakan ini. Mahasuci Engkau, ini adalah kebohongan yang besar.” (16)
Allah telah memberi peringatan supaya meninggalkan perbuatan memfitnah sesama manusia dalam Surah An Nur ayat 17 yang maksudnya :
“Allah memperingatkan kamu agar (jangan) kembali mengulangi seperti itu selama-lamanya, jika kamu orang beriman,…”




Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

renung2kn lah whai shabatku semua..dn..kita xsepatutnya cepat mempercyai seseorg itu..carilah bukti kesahihan berita itu dahulu..dn dgrlah penjelasan drpd kedua2 belah pihak sebelum membuat keputusan..

sya merupakan seorg insan yg lemah..yg sering melakukan dosa..oleh itu..sya ingin meminta maaf kpda semua org..xkiralah yg sya knal mahupun yg sya xknal..mana tahu..kowt2 la sya ada terbuat slah..dn..setiap apa yg awk lakukan..sya dh maafkan..sya xkisah klau awk terus memusuhi dan membenci diri sya..sya xnk awk hidup dlm dosa yg awk and kwn awk buat..sbb tu..sya maafkan awk dr kita mla2 knal dlu..dosa awk tehadap sya dh sya ampunkan..tp..dosa awk buat fitnah trhadap diri sya pda ALLAH..awk tanggung la sendiri..

sya selalu doakan smoga awk akn dpt hidayah dn petunjuk drpda ALLAH SWT..ingtlah..segeralah bertaubat sebelum terlambat..

Friday, 24 February 2012

no idea...hohoho.. :D

assalamualaikum..

sya xtau nk tlis apa..
td tgh buat hw..
bnyk la hw..
tension gla,,
so..kta rehat jap..
dlm pkul 1 ptg nnt..kta smbung blik..
hihi..
aduh..xtau la nk cite psal apa skrg nie..

ok..hmm..
sya ada tnya kwn sya..(prmpuan ye)
ada 'dia' tlis apa2 xtentang sya..
then..kwn sya kta ada..
sya xnk tlis la apa yg dia kta tu..
tp..mmg terasa la..
tp xpa la.tu hak dia..
siapa sya untk mrh dia..kn2
sya pun ada la jgk perli dia..
sbb sya xsuka klau org kta blakang2 nie..
so sya tlis la yg berunsur perli khas untk dia..
jhat kn sya nie..hihi
nasib la ye..

tp..klau dia nk sya blik..terus terang je la..
insya-Allah..sya akn terima..
tu pun..klau kwn sya stuju la..
tp sya tau..mesti diorg xnk sya terima dia blik..
slepas apa yg dia buat kt sya..
kdg2..sya berterima ksih sgt kt bestfriend2 sya 
sbb bg sokongan kt sya..
untk lupa kan dia..
thanks friends..


tp kan korng..
err.xpa la..xnk cite..
nnt xjd..mlu sya..huhu
sory ea..
nnt klau btol2 jd..sya gtau..

tp yg pasti sya mmg menanti tarikh 10.3 nie..
sya xsbar nk jmpa kwn sya kt alor setar..
bnyk sgt cite yg sya nk gtau dia..
kt sni..smua bestfriend sya..smua dh tau rahsia sya..
cuma afifah je yg xtau lg..
wlaupun kmi mesej..call..
tp xbest la..
nk jgk face to face dgn dia..
dia kta dia mkin gemuk..
nk tgk la jgk besar mana dia tu skrg nie..
hahaha..jhat kan sya nie..
ish2..
kta kt org pndai..sya pun mkin gemuk skrg nie..huhu...
lepas nie nk kna diet la..huhu

tu je la yg sya nk cite kt korng..dh xdk idea dh nk cite apa..
bye.. :D

don't know.hihi

assalamualaikum..

today xdk cite yg best2 pun..
xtau la nk cite apa kt korang smua..
sory ea,..
kt skolah td pun xdk apa2 story..
tpkan..dlm diam sya ada minat seorg lelaki nie..
kwn sya pun minat dia..MINAT JE YE..BUKANNYA SUKA..
dr pndngan sya dgn kwn sya..maizatul..tp sya pnggil dia mai..ringkas skit..
dia nie seorg yg baik..sopan pun ada la jgk..suka snyum..
pas2..kdg2 klau sya nk beli apa2 kt koperasi..
dia mesti ada,..
kdg2..rsa mcm nk tegur dia pun ada..
tp..maybe dia dh ada awek..
ye la..mka hensem..mustahil xdk awek..kn2..
xpa la..sya bknnya suka dia pun..juz minat je..
sbb mka dia nmpk mcm bdk baik je..
bila tgk mka dia rsa tenang je..
hihi..
ngada2..
klau awek dia bca..mampus sya,.huhu
dia form 5..
thun nie je la sya bleh minat dia..
kiranya..setiap tahun..ada la lelaki yg sya minat..
sya minat diorg sbb penampilan diorg..bknnya muka..
pas2..yg sya minat nie..mesti form 5..
ish2..dh la form 5..
ada awek plk tu..
huhu..mmg bleh minat dlm diam je la..

thun nie..sya lebih peramah skit kowt dr tahun2 sbelum nie,..
sblum nie..rmai yg kta sya nie pendiam sgt..
kdg2 ada org tgur..sya buat xheran je..
jd..thun nie sya berubah..
sya nk org kta sya nie peramah..
bknnya sombong or what..
sya bknnya pndai tgur org sgt..
kdg2 tu..org yg tgur sya..
ish2..dasyat sgguh la..hihi

mlas la nk on9 fb..
sbb..tiap kali sya on9..mesti DIA on9..
sya sbenarnya cuba untk melupakn dia..
sblum nie pun..sya ambik msa yg agk lma untk melupakan seseorg tu..
untk kali kedua nie..maybe lma jgk..
kecuali klau dh ada pengganti..
tp,.buat msa skrg nie..sya xnk cri lg..
sya xnk pikir lg psal nie..
dh serik DIPERMAINKAN..
hairan la..
knapa la lelaki ska permainkan prmpuan..
ingt prmpuan nie xdk perasaan ke..
xpa la..sya mlas nk emo2 nie..
apa yg sya dpt klau sya mnangis air mta drh skali pun..kn2..
sya single..
n.sya nk single lma2 skit..bleh x??
hihi..
sory la klau bg mana2 lelaki yg sya tolak tu..
sya klau nk terima seorg lelaki tu..sya akn pikir btol2 dlu..
sya akn tgk dia dri semua sudut...
sya jgk mntk pendapat kwn2 sya ttg dia..
klau kwn2 sya kta dia ok..maka Insya-Allah..sya akn trima dia...
tp..kali kedua nie..sya silap buat andaian..
dia bknnya lelaki yg baik..
tp sya bersyukur sgt2 sbb hbungan kmi skejap je..
xdk la sya sedih sgt..
sya thu bkn niat dia untk melukakan hti sya..
dia cuma terpaksa..

ok..after this..sya xnk cite ttg dia lg..nk cite psal org bru plk..
hihi..
klau korang nk tau sapa..
tggu la ye..
tu pun klau sya nk bgtau..hihi..

start a new life..
with a new one..
hihi..
ok la..nk mkn kek yg sya bru buat td..sdp..
rugi korang xmkn..hihi..
bye..see you.. :D

Thursday, 23 February 2012

i can't believe it!!!

asalamualaikum..
ok semua..hri nie sya ada satu cerita yg bg sya mmg sya xpercaya langsung..
seriously..mmg xpercya..
sebenarnya pg td..ckgu ada bg kertas periksa kt klas..sya mmg tkot la bla time2 mcm nie..
nie bru ujian diagnostik..bknnya PMR lg..dh tkot..ish3..
ok..cite dia mcm nie..

ckgu nie nk bg kertas periksa..then..dia bg untk kelas yg lain dlu..markah diorng pun bgus2 jgk..
sya dpt rsa yg sya mesti dpt skit je..
bla time klas sya plk..lg la tkot nk p ambik..
kwn2 sya dpt..80 lebih...90 lebih..sya xtau dpt brapa..
mla2 tu sya dpt agk spa yg plg tinggi..kwn sya la..sbb dia dpt 97% kowt..
then..ckgu tu pnggil nma sya..
mmg gmentar gla la..
dh la ckgu tu buat mka serious..mmg lg tkot la..
pas2..time nk ambik..ckgu tu bg kt sya kertas dgn terbalik..
sya hairan la jgk..knapa perlu buat mcm tu..
pas2..ckgu tu kta try kmu tgk markah kmu..
sya dgn berdebarnya..perlahan-lahan pusingkn kertas tu..
terkejut gila sya bla dpt tau sya dpt...


mmg xcya gla la time tgk markah sya..alhamdulillah sgt2..bygkanlah..ada bab yg sya xbca..n..sya rsa ayt sya xbtol..tp..ckgu kta btol..YA ALLAH..AKU BERSYUKUR SGT..ALHAMDULILLAH YA ALLAH..
 wlaupun ini hnya ujian diagnostik..tp..bg sya..ia merupakan satu markah yg susah untk sya peroleh..
alhamdulillah sekali lg..
waktu sya nk blik ke tempat duduk sya..mmg kaki sya time tu lmah sgt2..rsa mcm nk jtuh je..
sya smpai nangis kowt bla dpt tau sya dpt 100% dlm ujian nie..
tangisan gembira..hrp2..dlm PMR nnt pun..keputusan sya mcm nie..AMIN...

sya dh xtau nk tlis apa dh..mmg xterluah semuanya..sya hnya mmg bersyukur dn berterima ksih kpda ALLAH S.W.T je..n sya serahkan semuannya pda ketentuan-NYA..

tu je la..nantok sdah..sya tido dlu ye..nite smua.. :D



Tuesday, 21 February 2012

10.3.2012..hri yg dinantikan..and sya dh maafkan awk..


assalamualaikum...
ok..hari nie..sya ada 2 cite nk diceritakan kt korang semua...
b4 sya cita..i want to say hapy bufday to my father..smoga sihat selalu..smoga pnjg umur and dimurahkan rezeki..amin...

ok.back to our story..
xsabarnya nk tggu tarikh yg amat gembira..
10.3.2012..
nk tahu kenapa??
sbb..sya akn jmpa dgn my BESTFRIEND FOREVER AND EVER sya..
bg sya..dia sorang je bestfriend..yg lain maybe otw kowt..hihi..
oh..lupa nk kenalkn dia..
nma dia..NUR AFIFAH..sya xnk letak gmbr..
sbb nnt korang minat dia..hihi..sory la..sya btol2 xdk gmbar dia..
10.3 ni bru nk ambik gmbr bnyk2 dgn dia..

dia merupakan seorg yg sma2 otak gila dgn sya..mmg best la dpt kwn dgn org mcm dia..
memahami..caring..mcm2 lg la..
kirannya..semua rahsia sya..semua dia tau..tp..korang jgn la p tnya dia plk..malu weyh..
rahsia dia pun sya tau..sya smpn elok2..bkn mcm sesetengah org tu..dgn pipah..klau sya xkwn dgn dia..
dia ttp simpn rahsia sya..and xheboh2kan or fitnah sya dkt kwn2 dia yg lain..
that why i like her and love her..bkn mcm sklh sya yg sebelum nie..nma je kwn..tp..dok buat fitnah yg xbetul..so..sya mlas la nk kwn dgn org yg mcm tu..kt SMKPBU nie..rmai jgk kwn2 sya..diorg pun baik..caring psal sya..and mcm2 lg la..tp..sya tetap akn letak NUR AFIFAH nie sbgai BESTFRIEND 
DUNIA AKHIRAT sya..dia no1..

cerita ke-2..
i miss someone..huhu
xpyh la sya nk bgtau siapakah orgnya..nnt ada org tu prasan kta sya rndu dia plk..
korang nk tahu ke??
hmm...
ok2..sya gtau ye..
nma dia.. _ _ _ _      _ _ _ _ _ _
nie la dia..hahaha..
mna bleh gtau korang..
seperti tjuk lgu datuk siti..
biarlah rahsia..hihi
wlaupun nma awk sesuai dgn tmpat kosong nie,,tp,,sya nk ingtkan skali lgi ye..BKN AWK orgnya..
biarlah awk rndu and sygkan org lain..sya xkisah klau sya terpaksa tgk semua benda tu dpn sya..
asalkan awk bhagia..tu je yg sya nk tgk..
tp..ingtlah awk..wlaupun dia xnk awk..or..dia msih nkkan ex dia yg lma..
awk cari la yg lain..rmai lgi perempuan kt dunia nie..
bknnya dia sorang je yg hidup sebagai perempuan kt dunia nie..
ingt tu!!

sya juz nk bgtau awk,..sya dh maafkan sgala yg awk buat kt sya..sya redha..tp ingtlah..sejujurnya..sya 
rsa awk xsesuai untk dia..bknnya sya nk kta apa..tp..itu sbgai pendapat sya sja..
and sya hrap awk dpt jmpa perempuan yg lebih baik drpd dia..
sya nasihatkan awk..lupakan je la dia..
btol kta kwn awk..dia juz nk permainkan awk je..
semoga awk bijak memilih antara kaca dn permata..

that's all..nnt sya cita lg kt korang apa yg sya rsa ok..
nk melayan prasaan jap..smbil tgk cita KOREA..hihi
my favourite..hihi
bye... :D