Wednesday, 7 March 2012

i love you..

assalamualaikum...

lma xupdate blog..kn2
minggu nie..busy dgn exam awal thun..
so far..ada jgk la subjek2 yg susah nk jwb..
terutama sekali sejarah..
mmg xbleh buat la..
lain yg bca..lain yg keluar..
nasib2..
mesti result nnt truk..
huhu..mintak2 la xteruk..
amin..

dh la..mlas nk tlis psal exam nie..
lg tkot je..
sbnarnya kan..
smbil sya update blog nie..sya dengar lgu yg btol2 menusuk hati sya la..
sya mlas la nk gtau tjuk lgu tu sbb lgu tu lgu jiwang..
hihi..
sya pun xtau sjak bila sya mla minat lgu2 jiwang nie..
sya bknnya minat sgt tp..lirik dia tu yg sya suka..
mmg btol2 kna dgn sya la..
sya tlis skit ea..liriknya..

bertahun sudah ku menunggu dirimu..
akhirnya kau menjadi milikku
sukarnya untuk ku melupakanmu..
kerna kau ku cintai selalu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diri ku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

andai kau pinta untuk melepaskanmu..
terpaksa aku turutkan..
Mungkinkah ini suatu pengajaran
Di dalam percintaan

sya skip2 je..
hah!!korang mesti dh tahu kan lagu apa...hihi
sory la ye..hari nie sya jiwang sikit..
semakin hri sya rsa smkin jauh je dgn dia..
sya pun xtau apa silap sya..apa slah sya..
smpai dia jd mcm nie..
xpa la..
sya xkisah klau awk buat sya mcm nie..
sya redha je..
sya ingt lg..
dlu sya slalu berdoa yg sya nk sgt bersma dia wlaupun sekejap je..
xsangka plk..
ALLAH dgr doa sya..
juz a moment only..
but..it's was so sweet memories with you..
i'll always love you..
forever..
mmg skrg nie..kmi dh mcm xknal..
xpa la..sya mlas nk pikir msalah nie..
biar la..sya and my frenz je yg thu psal nie..

one more song for you..

mengapa kau pergi (2x)
di saat aku mulai mencintaimu
berharap engkau jadi kekasih hatiku
mlah kau pergi jauh dri hidup ku.. :D

for you..i'll always love you..
bye.. :)



Saturday, 3 March 2012

sya bkn PERAMPAS!!!!

hari nie mmg bnyak sgt crita yg sya nk crita kt korang semua..
ye la..bb ada kt kakak..so..seminggu skali je sya dpt update blog sya..

ok..straight to the point je la..
nmpk kan tjuk kta ptg nie..hihi
seriously..sya nk ktakan sya nie bknnya PERAMPAS!!!!
xkisah la sma ada awk nk prcya atau x..
sya dgn dia juz FRIEND..xlebih dr tu..
for your information..
it"s not my style la..
nk rmpas2..
mcm la ada dia sorang je lelaki kt dunia nie..
nasihat sya kt awk ye..
jgnlah cepat percya kwn bru awk tu..
sya tau..ada part yg dia mereka-reka cerita psal hubungan sya dgn dia..
and lagi stu ye..
dia xpernah contact sya or mesej sya pun ok!!!
sya hnya bg no fon sya nie kt org yg sya knal je..

so..kemarin mmg hri yg agk sedih la bg sya..
sya nk jmpa kwn sya..tp..dia bwk org lain dtg jga..
kwn bru dia..
sya tau..awk yg cuba mempengaruhi kwn sya tu..
so..sya nk gtau awk la ye..
sya xteringin LANGSUNG kt ex awk tu..
bla sya nk terangkan pda awk..awk buat xheran..
awk lebih percyakan KWN BRU awk tu..
ok..fine..sya xkisah la..
esk(ahad) kita bincng lain psal nie..
sya xsangka plk..awk..lbih percya kwn bru awk tu 
drpd sya..
awk lupa ke jnji kita dlu..
sya tlg awk dgn ex awk bersatu blik..
and..awk pun akn buat yg sma..
slah sya jgk..
sya xpatut buat mcm tu kn..
menyusahkan awk je..
sory la awk..
sya rsa awk tahu knapa sya nk blik dia..
wlaupun kwn bru awk tu reka cerita yg bkn2 psal sya dgn ex awk..
sya ttp anggap awk kwn sya..
sya xnk gaduh2 dgn awk..
klau awk xcya..awk tnya la N_ _ _ _ awk tu..
sya slalu la jgk chatting dgn dia kt fb..
tp..bknnya untk menggatal ok..
untk awk..

jgnlah cepat percya kan kwn bru awk tu..
sya xnk berdendam dgn awk or kwn bru awk tu..
sya dh maafkan awk sejak kemarin lg..
tp..sekali lg sya nasihatkan awk..
jgn terlalu mempercyai kwn bru awk tu..
sya xkn la nk kecewakan kwn sya sendiri..
apa2pun..awk still kwn sya lg..
sya xnk kta gduh2 disebabkan kwn bru awk tu..
sya xtau la apa motif dia buat mcm tu kt awk n sya..
esk sya nk ke sna lg..
jmpa tempat biasa la..
klau bleh..awk bwk skali kwn bru awk tu..
ckp dpn2..
stakat tls kt fb dgn blog hebat sgt ke..sapa2 pun bleh buat la..

ok lah..mlas nk tls pnjg2..bye,,jmpa esk.. :D

::fitnah itu lebih berdosa drpd membunuh::


Fitnah merupakan dosa besar, lebih besar dari dosa membunuh. Tapi zaman kini fitnah begitu berleluasa sehingga menjadi amalan harian, dipermudahkan lagi dengan wujudnya media elektronik dan cetak yang canggih. Manusia tidak lagi memandang bahawa fitnah itu suatu dosa malah mereka menyangka bahawa fitnah itu perlu disebarkan dengan segera kerana itu merupakan `latest news’ yang semua orang patut tahu. Begitu mudah fitnah disebarkan tanpa usul periksa atau menyelidiki sumber berita tersebut, adakah ia suatu berita yang sohih (benar) atau sebaliknya.
Mengapa memfitnah dikatakan berdosa besar, lebih kejam dari membunuh? Sebenarnya fitnah merupakan pembunuhan ke atas karakter atau jiwa seseorang. Orang yang kena fitnah biasanya akan merasa terluka, menjadi rendah diri, kecewa dan hidup dalam kemurungan. Walaupun jasadnya hidup, tapi jiwanya mati kerana sakitnya terkena panahan fitnah.

Fitnah dilarang oleh Allah S.W.T, sebagaimana maksud firman-Nya dalam Surah al-Baqarah: 191:
“Dan bunuhlah mereka di mana kamu temui mereka, dan usirlah mereka dari mana mereka telah mengusir kamu. Dan fitnah itu lebih kejam daripada pembunuhan. Dan janganlah kamu perangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu, maka perangilah mereka. Demikianlah balasan bagi orang kafir.”
Fitnah boleh memecahkan perpaduan ummah, memutuskan silaturrahim sesama manusia, menyebabkan manusia kehilangan tempat tinggal, harga diri, harta dan sebagainya. Fitnah merupakan kebohongan yang menghancurkan.

Firman Allah dalam Surah An Nur : 15 – 16
“Ingatlah ketika kamu menerima (berita bohong) itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit pun, dan kamu menganggapnya remeh, padahal dalam pandangan Allah itu soal besar.” (15)
“Dan mengapakah kamu tidak berkata ketika mendengarnya, “Tidak pantas bagi kita membicarakan ini. Mahasuci Engkau, ini adalah kebohongan yang besar.” (16)
Allah telah memberi peringatan supaya meninggalkan perbuatan memfitnah sesama manusia dalam Surah An Nur ayat 17 yang maksudnya :
“Allah memperingatkan kamu agar (jangan) kembali mengulangi seperti itu selama-lamanya, jika kamu orang beriman,…”




Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

renung2kn lah whai shabatku semua..dn..kita xsepatutnya cepat mempercyai seseorg itu..carilah bukti kesahihan berita itu dahulu..dn dgrlah penjelasan drpd kedua2 belah pihak sebelum membuat keputusan..

sya merupakan seorg insan yg lemah..yg sering melakukan dosa..oleh itu..sya ingin meminta maaf kpda semua org..xkiralah yg sya knal mahupun yg sya xknal..mana tahu..kowt2 la sya ada terbuat slah..dn..setiap apa yg awk lakukan..sya dh maafkan..sya xkisah klau awk terus memusuhi dan membenci diri sya..sya xnk awk hidup dlm dosa yg awk and kwn awk buat..sbb tu..sya maafkan awk dr kita mla2 knal dlu..dosa awk tehadap sya dh sya ampunkan..tp..dosa awk buat fitnah trhadap diri sya pda ALLAH..awk tanggung la sendiri..

sya selalu doakan smoga awk akn dpt hidayah dn petunjuk drpda ALLAH SWT..ingtlah..segeralah bertaubat sebelum terlambat..